Kampanie marketingowe to działania, których zaprojektowanie wymaga doświadczenia i znajomości rynku. Z tego powodu przedsiębiorstwa raczej nie zajmują się tym samodzielnie, tylko korzystają z pomocy wyspecjalizowanych zewnętrznych firm. Do grupy takich podmiotów można zaliczyć agencje BTL. W tyk artykule przyglądamy się ich działalności i sprawdzamy, w jaki sposób mogą zdynamizować wzrost Twojej firmy.
Marketing bezpośredni – z czym to się je?
O marketingu bezpośrednim mówimy wtedy, gdy mamy do czynienia z mocno spersonalizowaną reklamą. BTL to przeciwieństwo ATL – reklamy skierowanej do masowego odbiorcy. Głównym obszarem działania marketingu bezpośredniego jest internet. Warto wykorzystywać możliwości płynące ze stosowania nowoczesnych technologii. Najlepsze efekty osiągniemy jednak wtedy, gdy nie zapomnimy także o bardziej tradycyjnych formach, takich jak chociażby wysyłka materiałów czy akcje SMS. Do obszernej grupy reklam BTL zaliczymy jeszcze m.in.:
- neony;
- stoiska;
- próbki towarów;
- różnorodne gadżety;
- ulotki.
Coraz częściej można zauważyć, że reklamy ATL i BTL przenikają się. Potrzeby klientów ewoluują, stąd konieczne jest szukanie coraz to skuteczniejszych form. Przykładem mogą być np. akcje mailingowe, zawierające wyselekcjonowany, zindywidualizowany przekaz i jednocześnie trafiające do odbiorcy masowego.
W jaki sposób może Ci pomóc agencja BTL?
Taki podmiot dysponuje praktyczną wiedzą. W rezultacie zapewnia rzetelne doradztwo w związku z prawnymi wymogami dotyczącymi organizacji konkursu lub loterii. Dzięki takim fachowcom zadbamy o profesjonalne pakowanie przesyłek (materiałów promocyjnych, nagród) i ich wysyłkę. Oprócz tego zyskamy pewność, że zbieranie danych i ich przetwarzanie jest zgodne z zasadami RODO. Agencje BTL codziennie pomagają swoim klientom również w takich zadaniach, jak:
- realizacja programów lojalnościowych;
- budowanie długofalowych relacji z klientem;
- optymalizacja kosztów przeprowadzanych kampanii;
- sprawne reagowanie na ewentualne zmiany i dopasowywanie do nich strategii działania.
Kto korzysta z usług agencji BTL?
Największą skuteczność działania marketingowe przynoszą wtedy, gdy są realizowane systematycznie. Firmy, którym udaje się odnieść sukces, przeważnie zdają sobie z tego sprawę. Agencja BTL wspiera ich w realizacji tej strategii, troszcząc się o ich systematyczny bezpośredni kontakt z odbiorcami indywidualnymi. I tak najwięcej zyskają na tym podmioty, oferujące produkty dostosowane do indywidualnych potrzeb. Dzięki ukierunkowaniu kampanii na konkretnego klienta, przekaz rzeczywiście trafia do wybranego typu odbiorców i jest dużo bardziej skuteczny, niż inne reklamy.
Na koniec warto wspomnieć o tym, jak ważny jest wybór rzetelnej agencji. Tacy specjaliści powinni mieć dobre rozeznanie na rynku, wiedzę i doświadczenie. Dzięki temu mogą rozpoznać potrzeby klientów i przeprowadzić skuteczną kampanię. W ten sposób działa m.in. DCN Direct.